Takuu- ja palautusehdot
YLEISET TAKUUEHDOT
Yleisinä takuuehtona noudatetaan tavaran valmistajien ja maahantuojien käyttämiä tuotekohtaisia takuuehtoja. Takuuaikana korvataan virheellinen tuote kunnostetulla tai uudella tuotteella. Asennustyö veloitetaan erikseen, mikäli kyseessä ei ole asennusvirhe.
TAKUUN VOIMASSAOLON EDELLYTYKSET
Takuu koskee vain Ajan Lukon myymiä tuotteita, tapauksessa jossa asennuksen on tehnyt Ajan Lukko tai asennus on tehty muuten asennusohjeiden mukaisesti. Asennustakuu koskee vain Ajan Lukon tekemiä asennuksia.
* Ajan Lukon toimittamille töille takuu on voimassa 2 vuotta käyttöönottopäivämäärästä
* Yleisinä takuuehtoina tuotteille, noudatetaan tavaran valmistajien ja maahantuojien käyttämiä tuotekohtaisia takuuehtoja.
* Tuotetakuu ei korvaa päivystystyönä tehtäviä tuotevioista johtuvia päivystystyölisiä
* Takuuaikana korvataan virheellinen tuote kunnostetulla tai uudella tuotteella. Mikäli asennuksen on tehnyt Ajan Lukko, sisältää takuu myös normaalityöaikana tehtävät asennustyöt ja ajoneuvokulut.
* Takuu koskee vain Ajan Lukon myymiä/asentamia tuotteita ja toimitusta, joka on kokonaisuudessaan maksettu, lisäksi asennuksen on tehnyt Ajan Lukko tai asennus on tehty muuten asennusohjeiden mukaisesti.
* Takuu ei ole voimassa seuraavissa tilanteissa:
- laitteiston käyttäjän huolimattomuudesta tai käyttöohjeiden, hoidon, huollon tai päivitysten laiminlyönneistä
- oven ja karmin käyntivälysten muuttumisesta johtuvat säätötarpeet
- asennus- tai käyttöohjeiden vastaisesta tai muuten virheellisestä tuotteen asennuksesta tai sijoituksesta käyttöpaikalle, jos asennuksen on suorittanut joku muu kuin Ajan Lukko
- takuun antajasta riippumattomista olosuhteista kuten jännitteen vaihtelusta, ukkosesta, tulipalosta, ilkivallasta tms.
- muiden kuin Ajan Lukon suorittamista korjauksista, huolloista tai rakennemuutoksista
- paristokäyttöisten tuotteiden paristoissa
- force majoure -syistä
- normaalista kulumisesta
* Takuu sisältää vain vian korjaamiseen liittyvät kulut, se ei sisällä muita välillisiä kuluja.
* Takuuvastuut rajoittuvat kauppahintaan.
TUOTEPALAUTUKSET JA TYÖN PERUUTUS
Palautusoikeus tuotetoimituksissa
Asiakas vastaa palautuksen aiheuttamista toimituskuluista, mikäli tuotetta ei palauteta siinä olevan virheellisyyden vuoksi. Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palauttaminen edellyttää, että Asiakas palauttaa tuotteen viipymättä moitteettomassa kunnossa ja liittää palautuksen mukaan kopion lähetysluettelosta tai laskusta ja ilmoittaa palautuksen syyn. Myyntikelpoisesta virheettömästä alkuperäispakkauksessaan olevasta tuotteesta hyvitämme 70 % siitä veloitetusta hinnasta.
Tuotteen toimitukseen ja maksuun liittyviä välittömiä kuluja ei palauteta. Esim. jos luottoyhtiö on veloittanut suorituksesta provision, jota se ei palauta suoritusta hyvitettäessä, se katsotaan kaupan välittömäksi kuluksi ja vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta. Samoin tuotteen toimituskulu asiakkaalle.
Tuotteen on oltava myyntikelpoinen, eikä pakkauksissa saa olla ylimääräisiä merkintöjä. Tuote on palautettaessa pakattava niin huolellisesti, ettei sen pakkaukseen tai itse tuotteeseen aiheudu vaurioita kuljetuksen yhteydessä.
Asennustyötilauksen peruutus
Asennustilausten mahdollinen peruutus on tehtävä ennen asennuksen alkamista, viimeistään sovittua asennuspäivää edeltävänä arkipäivänä klo 16 mennessä. Tämän jälkeen tapahtuneista peruutuksista veloitetaan työlle varatun ajan mukainen veloitus.
Mikäli tilaukseen on sisältynyt mittatilaustuotteeseen verrattavia tuotteita (esim. taloyhtiökohtaiset avaimet, sarjatietokyselyt, mittaan tilatut tuotteet, sarjoitustyö, kaiverretut kilvet, tuotteiden koodaus tai ohjelmointi jne.) tuotteella ei ole palautusoikeutta tai toimitussisällöstä veloitetaan toimenpideveloitus tai mittatilaustuotteen hinta sekä työn valmisteluun käytetty aika. Ohjelmoiduissa tuotteissa veloitetaan tehty ohjelmointi sekä ohjelmoinnin palautus.